683417.jpg

Viime yönä saivat vihdoinkin vaatteet ylleen tumma kaunotar ja Villa Ardeithin nuori emäntä Adrianna ja hänen mikälie- isotäti -seitsemäs kirnunpesuvesikumminkaima  leskirouva Amelie. Amelie-rouva ei varsinaisesti asu Villa Ardeithissa, mutta ilmaantuu tuon tuostakin pitkille vierailuille "auttamaan" Adriannaa talon emännöimisessä.

683412.jpg

683411.jpg

Adriannan arkipuku pysyy ikuisesti yllä, koska minä ja Singer ei edelleenkään tykätä toisistamme. Mut mun paras kaveri onkin Herra Kuumaliima. Sen kanssa mä pärjään ;D Puku muuten on oikeasti anopin vanha alushame... ei tarvinnut edes tuota pitsiä vaivautua pistelemään kiinni... aika reilun levyistä kyllä on tuo pitsi mutta ajaa asian loistavasti, eikö?

683410.jpg

683409.jpg

Ja sitten Amelie-rouva...hänen pukunsa on valmistettu anopin villakangastakin vuorikankaasta...ja jotain vanhaa pitsikangasjuttua on kanssa. Hartiahuivin olen virkannut minä. Alunperin siitä piti tulla päivänvarjo, mutta mä kun kyllästyn niin helposti, niin tuli hartiahuivi :D

683397.jpg

683401.jpg

683395.jpg

Aika muhkeat on molemmilla nuo tyrnyyrit ( siis takamuksen päällä oleva tyynyhommeli, viimeistä huutoa 1800-luvulla tai jotain) mutta mä kyllä ihan tykkään että hyvin onnistuin noissa. Amelien tyrnyyri kyllä pitäisi olla lähempänä selkää, mutta no...olkoon nyt tuossa. Jotenkin Amelielle sopii noin, se kun tuntuu olevan muutenkin pikkaisen "kyylä". Kaikki herttaisuus puuttuu ainakin...

Että näin. Ehkäpä ensi yönä vaattensa saa Philip-herra ja lapset. Tai sitten ei.